Regulamin Sklepu
.Regulamin Sklepu internetowego www.galinscy.pl z dnia 02-11-2023
§1 Definicje wyrażeń użytych w Regulaminie
– serwis internetowy dostępny pod adresem: www.galinscy.pl za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia.
Sprzedawca
– Przedsiębiorswo Handlowo Produkcyjno Usługowe GALIŃSCY Roman, Adriana Galińscy Spółka Cywilna
46-200 Kluczbork ul. Powstańców ŚL. 30,
NIP: 7511677658, adres e-mail: kontakt@galinscy.pl numer telefonu: 604193144; 602684362
Klient
– osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
Przedsiębiorca
– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Konsument– Klient o którym mowa w art. 221 Kodeksu Cywilnego (osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową). W zakresie jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa przyznają takim osobom określone uprawnienia konsumenckie lub w inny sposób zrównują ich sytuację prawną z konsumentami, za Konsumenta uważa się także osobę fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Regulamin– niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego
Towary i Usługi– produkty i usługi prezentowane i oferowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę.
Towar na indywidualne– towar nie znajdujący się w magazynie, którego produkcja jest wszczynana z momentem przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowy.
Konto– osobisty panel Klienta w Sklepie Internetowym, tworzony w wyniku rejestracji, gdzie gromadzone oraz przechowywane są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Rejestracja – założenie przez Klienta Konta w Sklepie Internetowym.
Formularz rejestracji– formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
Koszyk– narzędzie systemowe służące do dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym, w szczególności umożliwiające gromadzenie wybranych ofert w jednym miejscu, celem złożenia zbiorczego Zamówienia.
Zamówienie– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Umowa– umowa sprzedaży Towarów lub Usług w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Dni Robocze– dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
§2 Postanowienia ogólne
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego na podstawie niniejszego Regulaminu
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.galinscy.pl i stanowi integralną część Umowy zawieranej ze Sprzedawcą. Zawarcie Umowy jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Sklep Internetowy prowadzony i administrowany jest przez Sprzedawcę (także w zakresie danych osobowych)
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania poprzez Sprzedawcę sprzedaży Towarów i Usług przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość w postaci Sklepu Internetowego, a także zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego oraz udostępnianych za pośrednictwem Sklepu Internetowego dodatkowych funkcjonalności (usług świadczonych drogą elektroniczną, wymienionych w niniejszym Regulaminie), a w szczególności:
– zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu
Internetowego;
– warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu
internetowego;
– zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.galinscy.pl
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa [prowadzący Sklep] zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni
- Realizacja zamówień odbywa się wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego i wyłącznie w języku polskim
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta
§3 Informacje ogólne o Towarach, Usługach i Cenach
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT)
- Cena podana przy Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i nie ulegnie zmianie aż do realizacji Zamówienia
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych (są fabrycznie nowe).
- Sprzedawca zastrzega, że wymiary długość i szerokość folii oraz geowłókniny dostępne w Sklepie są podane w metrach z zastrzeżeniem tolerancji wymiarów+/- 0,5 %, natomiast grubość folii z tolerancją +/- 10%
- Informacje o oferowanych przez Sklep Internetowy do sprzedaży Towarach i Usługach zamieszczone są na stronie www.galinscy.pl. Przedmiotowe informacje są umieszczone wraz z informacjami dotyczącymi właściwości i cen Towarów i Usług. Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym podlegają ograniczeniom technicznym i mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o wyglądzie Towaru. Wygląd na zdjęciach prezentowanych w Sklepie może różnić się od wyglądu Towaru, które to różnice mogą wynikać np. z ustawień monitora, warunków oświetlenia czy ograniczeń fotografii. Ponadto opis techniczny Towaru może zawierać uproszczenia związane z jego przekształceniem do wersji czytelnej i właściwej celowi jego umieszczenia w Sklepie Internetowym. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klientów będących Konsumentami oraz osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego
- Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
§4 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
- Celem założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić i zaakceptować Formularz rejestracji. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Sprzedawcy
- Sprzedawca może usunąć Konto Klienta, który: narusza niniejszy Regulamin, podał przy rejestracji nieprawdziwe dane, podał przy składaniu Zamówienia nieprawdziwe dane, podał nieprawdziwe dane przy dokonywaniu płatności za Zamówienia za pośrednictwem serwisu Przelewy24
- Zawarcie umowy sprzedaży Towaru na stronie Sklepu internetowego odbywać się może:
- poprzez Formularz zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu www.galinscy.pl
- za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: kontakt@galinscy.pl
- telefonicznie pod numerem 602684362; 604193144
- Stronami umowy sprzedaży Towarów zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego są Sprzedawca oraz Klient
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym, niezbędnym jest posiadanie aktywnego numeru telefonu oraz konta poczty elektronicznej
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia następuje na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia / Rejestracji. która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
- W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego należy:- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć ikonę „Koszyk”- zalogować się do Konta lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
– w przypadku wyboru złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
– wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
– zaakceptować postanowienia Regulaminu Sklepu i Polityki Prywatności,
– kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określony sposób i terminie.
- Klient dokonujący zamówienia za pośrednictwem telefonu składa zamówienie podając Sprzedawcy nazwę Towaru spośród towarów dostępnych na stronie Sklepu internetowego, zamawianą ilość, preferowaną formę płatności, a także adres e-mail oraz ewentualnie informuje Sprzedawcę o chęci otrzymania faktury VAT. Po skompletowaniu zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta o łącznej cenie wybranych Towarów oraz łącznym koszcie Dostawy, a nadto o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z zawarciem Umowy sprzedaży. Zamówienie zostanie potwierdzone poprzez wiadomość e-mail na adres wskazany przez Klienta
- Poprzez akceptację Regulaminu, Klient akceptuje stosowanie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub udostępnianie na Koncie Klienta. Niezależnie od powyższego dopuszczalne jest również stosowanie przez Sprzedawcę faktur w formie tradycyjnej. Odwołanie zgody na stosowanie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych może nastąpić w każdym czasie, poprzez oświadczenie Klienta wysłane na adres e-mail Sprzedawcy
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich
§5 Sposoby płatności i czas realizacji zamówienia
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:- płatność za pobraniem – płata uiszczana gotówką dostawcy przy odbiorze towaru.- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy; – płatność w systemie PayU – zasady korzystania dostępne w regulaminie PayU
- Termin realizacji zamówienia złożonego w sklepie internetowym wynosi maksymalnie 7 dni roboczych z zastrzeżeniem, że termin realizacji może się wydłużyć o czas trwania urlopu , o którym informacja będzie widoczna na stronie sklepu.
- Każde zrealizowane Zamówienie jest dokumentowane odpowiednim dokumentem księgowym. Klient ma możliwość wyboru czy chce otrzymać Fakturę VAT czy paragon. Faktura VAT bądź paragon wystawiane są po otrzymaniu należności z tytułu realizacji Zamówienia lub w dniu wysyłki towaru przy płatności za pobraniem
- W związku z wprowadzeniem nowych przepisów Klient jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę o chęci otrzymania faktury VAT przy składaniu Zamówienia. Późniejsze wystawienie faktury VAT do Zamówienia nie będzie możliwe
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu pierwszego dnia roboczego po złożeniu zamówienia, oraz od momentu zaksięgowania należności na koncie Sprzedawcy. A w przypadku wybrania płatności za pobraniem od momentu pierwszego dnia roboczego po złożeniu zamówienia
- Maksymalny czas realizacji Zamówienia podany jest indywidualnie dla każdego Towaru w jego opisie zamieszczonym na stronie Sklepu. W przypadku wydłużenia terminu realizacji zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Klienta, wraz z podaniem przyczyny wydłużenia oraz planowanym terminie dostawy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia
- W okresie urlopowym oraz przedświątecznym czas realizacji może ulec wydłużeniu. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Klienta
§6 Dostawa
- Towar dostarczany jest pod adres wskazany podczas składania zamówienia przez firmy kurierskie
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski
- Dostawa Towaru nie obejmuje jego wniesienia oraz jego montażu
- Sprzedający zastrzega, iż kierowca ma prawo dostarczyć Towar w każdy dzień roboczy w godzinach od 6:00 do 22:00
- Odbiór osobisty Towaru jest możliwy tylko po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą po ustaleniu terminu odbioru. Odbiór osobisty przez Klienta jest bezpłatny,
- Klient zobowiązany jest do sprawdzenia odbieranego Towaru w obecności kierowcy, a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń – spisania protokołu szkody
- W przypadku nieodebrania przesyłki, Klient zostanie obciążony kosztami poniesionymi z tego tytułu przez Sprzedawcę, a także kosztami ponownej dostawy, o czym zostanie poinformowany przez Sprzedawcę
- Z chwilą wydania Rzeczy sprzedanej korzyści i ciężary związane z rzeczą przechodzą na Kupującego, a także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy
- Sprzedawca zastrzega, że czas dostawy może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy lub będących wynikiem działania siły wyższej za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności
§7 Reklamacje
- Umową Sprzedaży objęte są Towary nowe
- Jeżeli Towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady fizyczne lub prawne, Kupujący ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi, w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi
- Reklamacje należy kierować w formie pisemnej – listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy Sprzedawcy podane na wstępie niniejszego Regulaminu
- W przypadku ujawnienia uszkodzeń mechanicznych przy odbiorze od kuriera przesyłki z towarem należy odmówić odbioru towaru i sporządzić protokół uszkodzeń wraz z dostawcą, szczegółowo opisujący wady stwierdzone przy odbiorze, a ponadto takie dane, jak: wskazanie daty odbioru oraz dane osobowe Klienta i nr przesyłki (w tym numer kontaktowy oraz adres e-mail), ewentualnie także dokumentację fotograficzną
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
- Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy podany na wstępie niniejszego Regulaminu
- Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania towaru przez Kupującego
- O przebiegu i wyniku postępowania reklamacyjnego Sprzedawca informuje za pośrednictwem e-maila (wysyłanego na adres e-mail Klienta podanego w reklamacji)
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuzasadnioną odmowę odbioru towaru. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką Towaru ponosi Kupujący
§8 Gwarancja
- Wszystkie Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu objęte są 10-letnią gwarancją
- Termin gwarancji liczony jest od daty wydania rzeczy Kupującemu
- Zgłoszenia należy dokonać pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, wskazany na wstępie niniejszego Regulaminu
- Wprowadzenie modyfikacji w Towarze przez Kupującego będzie skutkowało utratą uprawnień wynikających z gwarancji
§9 Pozasądowe spory rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.phphttp://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
– Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
§10 Odstąpienie od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku ponosi koszty związane ze zwrotem towaru na adres Sprzedawcy
- Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna swój bieg od momentu objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany powyżej biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części
- Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość listownie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adresy Sprzedawcy wskazane na wstępie niniejszego Regulaminu
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany spedycją
Do oświadczenia o odstąpieniu lub do Towaru Klient powinien dołączyć uprzednio otrzymany Paragon lub Fakturę VAT – co ułatwi rozpoznanie zgłoszenia
§11 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu:- założenia i korzystania z Konta Sklepu internetowego;- realizacji Umowy Sprzedaży, w tym realizacji składanych zamówień i świadczenia usług dodatkowych związanych ze złożonymi zamówieniami;- rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń;
– jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do złożenia zamówienia i realizacji Zamówienia oraz Rejestracji
- Odbiorcami danych osobowych mogą być:- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Sprzedawcy w celu obsługi Sklepu Internetowego oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Sprzedawcy;- przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym
– banki obsługujące transakcje bezgotówkowe;
– organy administracji publicznej, o ile wynika to z przepisów prawa
- Przetwarzanie dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej
- Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów, przez czas oraz w zakresie wymaganych przez przepisy prawa lub do czasu cofnięcia zgody bądź wniesienia sprzeciwu co do ich przetwarzania
- Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych
- Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§12 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim
- Sprzedawca zastrzega sobie do dokonywania zmian Regulaminu z powodu ważnych przyczyn, np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego)
- Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń